Τα αποτελέσματα των Πανελληνίων αποδείχτηκαν αποκαρδιωτικά για μεγάλο μέρος των υποψηφίων. Παιδιά που κλαίγανε , παιδιά που είδαν τους κόπους μιας ολόκληρης και άκρως απαιτητικής χρονιάς να μην αποδίδουν καρπούς...Αυτή ήταν η εικόνα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.. Πραγματικά, αναρωτιέμαι αυτός ήταν τελικά ο στόχος του υπουργείου παρα-παιδείας , δια βίου μάθησης και θρησκευμάτων;;; Να μας ταπεινώσει; Να μας κάνει να νιώσουμε έτσι όπως ένιωσαν πιθανώς οι περισσότεροι; Ομολογουμένως, αυτή η ''εκκαθάριση'' για αυτούς που περνάνε στα πανεπιστήμια έπρεπε να γίνει.. Αλλά όχι έτσι βίαια όπως έγινε.. Καταρχάς, με τα θέματα ήδη μας είχαν δείξει τις. «ευγενείς» (;) προθέσεις τους.. Με τα Μαθηματικά Γενικής χαντάκωσαν όλους τους θεωρητικούς πετώντας τους έξω από στρατιωτικές σχολές.. Αλλά και στην κατεύθυνση , ιδιαίτερα, στα Αρχαία. Και χωρίς να θέλω να αδικήσω τους θετικούς και τεχνολογικούς, οι οποίοι  τράβηξαν  τα πάνδεινα (και αυτοί  σε Φυσική και Μαθηματικά) απλά στέκομαι στους θεωρητικούς γιατί ουσιαστικά έχουν τις λιγότερες επιλογές. Οι Παιδαγωγικές δεν έχουν πλέον αποκατάσταση.. Από τις στρατιωτικές πετάχτηκαν έτσι ύπουλα έξω.. Και τώρα; Πολλοί από εμάς μένουμε χωρίς επιλογές, έρμαια της «βαρβαρότητας» των φετινών θεμάτων. Νομίζω ότι όσον αφορά τα θέματα θα έπρεπε να υπάρχει μια διαβάθμιση στα θέματα. Από πολύ εύκολα σε σταδιακά πιο δύσκολα ερωτήματα.. Και το πιο. «βαρβάτο» να ήταν για αυτόν που πήγαινε για το 20.. Έτσι, ναι.. Όχι όμως όλα δύσκολα.. όπως συνέβη κυρίως στα Μαθηματικά Γενικής.. Και δεν μπορώ να αντιληφθώ την.. ηλιθιότητα και την ανευθυνότητα της επιτροπής που έβαζε τα θέματα. Πέραν του γεγονότος ότι εκείνη τη μέρα περιμέναμε περίπου μιάμιση ώρα (!) , ένα από τα πολλά «μαγικά» που συμβαίνουν σε αυτή τη χώρα, φαίνεται πως κανείς δεν ενημέρωσε αυτούς που αποτελούσαν την επιτροπή ότι επρόκειτο για Μάθημα Γενικής Παιδείας.. Ότι «hello, υπάρχουν και θεωρητικοί». Εκτός εάν υπήρχε σχέδιο από πριν.. Που μάλλον έτσι ήταν. Το σχέδιο εξόντωσης της νεολαίας μέσω των Πανελληνίων, το σχέδιο της μείωσης των εισακτέων και της μείωσης/ εξάλειψης κάθε ελπίδας τους.. Ένα σχέδιο που είχε τη σφραγίδα της κας Αννούλας, η οποία δεν ξέρω τι ακριβώς πιστεύει ότι κάνει.. Πιστεύει ότι σώζει την παιδεία, όπως ο πρωθυπουργός νομίζει ότι σώζει τη χώρα.. Εδώ ο κόσμος χάνεται και το. «Μνημόσυνο» χτενίζεται.. Και μάλλον επρόκειτο για οργανωμένο σχέδιο, διαφορετικά, εάν τα μέλη της επιτροπής είχαν τη στοιχειώδη ευσυνειδησία, θα παραιτούνταν την επόμενη αμέσως μέρα(το αργότερο) για λόγους ευθιξίας. Αλλά ποιος έχασε το φιλότιμο, για να το βρουν αυτοί;; Και τώρα, άφησαν πλήθος υποψηφίων να μην ξέρουν τι να κάνουν.. Σε αυτό βέβαια ευθύνεται ότι μια ζωή μας καλλιεργούν την αντίληψη ότι οι Πανελλήνιες είναι το παν, και ότι πρέπει να βγάλουμε μόρια να πιάσουμε Παιδαγωγικά, Αστυνομικές, Στρατιωτικές σχολές , δεν ξέρω και γω τι άλλο. Δεν γνωρίζουμε πολλά για άλλες θεωρητικά «υποδεέστερες» σχολές.. Σε αυτό σοβαρό μερίδιο ευθύνης έχει το γεγονός ότι το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου μάθημα που υπάρχει στο σχολείο , το μάθημα του Σ.Ε.Π, έχει καταντήσει η ώρα του Παιδιού.. Ένα μάθημα που αντί να γίνεται από ειδικευμένους καθηγητές , γίνεται από γυμναστές, πληροφορικούς. Δεν ξέρω και γω τι άλλο. Και έτσι, δεν αξιοποιείται σωστά.. Αλλιώς, πιθανώς, να μην βλέπαμε «αδιέξοδα» αν δεν περάσει κάποιος λ.χ. στις Στρατιωτικές ή δεν θα βλέπαμε και την τόσο μεγάλη επιμονή και εμμονή σε συγκεκριμένες σχολές.. Το πιο σημαντικό: Ίσως βλέπαμε πραγματικά ευτυχισμένους ανθρώπους .. Ανθρώπους που πραγματικά γουστάρουν αυτό που κάνουν.. Ο καθένας μας όπως και να χει θα ήξερε σίγουρα καλύτερα τις πραγματικές κλίσεις του, τα ενδιαφέροντά του, τα «θέλω» του. Αλλά, σε αυτή τη χώρα φαίνεται πως θεωρείται σοβαρότερο , ειδικά από τα ΜΜΕ , τι θέση θα πάρουμε στη Γιουροβίζιον και εάν έσπασε το νύχι γνωστής τραγουδίστριας, ή και άλλα τέτοια «σοβαρά» θέματα.. Άλλωστε, θα πει κανείς, αυτός είναι ο ρόλος των ΜΜΕ.. Η χειραγώγηση και η αποπλάνηση ή παραπλάνηση του κόσμου. Και για να επιστρέψω στο θέμα των Πανελληνίων, θεωρώ ότι δεν πρέπει ωστόσο τελικά να απογοητευόμαστε.. Πρωτίστως πρέπει να ηρεμήσουμε και να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή για εμάς βάσει των μορίων μας.. Και ας μην υποτιμάμε τις όχι τόσο γνωστές σχολές.. Άλλωστε το πρώτο σκέλος ήταν οι γραπτές εξετάσεις, το δεύτερο και ίσως σημαντικότερο είναι το μηχανογραφικό.. Όμως, σαφώς αξίζουν συγχαρητήρια στον κ. Παπανδρέου και την κα Διαμαντοπούλου που έχουν κατακρεουργήσει τα όνειρα της νεολαίας , και την έχουν φτάσει σε σημείο να μην έχει καμία ελπίδα πλέον για το μέλλον.. Ο πρώτος , πουλώντας τη χώρα για τα επομένα 5. 10.. 20. δεν ξέρω και γω πόσα χρόνια κάνοντας την οικονομικά υπόδουλη στους ξένους . Αυτό βέβαια είναι αλληλένδετο και με τον ιδιαίτερο ρόλο της Διαμαντοπούλου που θυσίασε τους κόπους των παιδιών για να καταφέρει να πετύχει τα σχέδιά της.. Και οι δύο μαζί, έχουν καταντήσει πλέον απαγορευτικές για τη νεολαία τις λέξεις «ελπίδα» και «όνειρα» . Μιας νεολαίας που πέραν του ότι την πετσόκοψαν στις φετινές εξετάσεις, θα περάσει αύριο σε μία σχολή ή σε Πανεπιστήμιο το οποίο δεν θα έχει καν να πληρώσει τη ΔΕΗ ( βλέπε ΑΠΘ, όπως είδαμε σε ένα ρεπορτάζ πριν από ένα μήνα), σε μία σχολή που θα έχει σοβαρές οικονομικές δυσχέρειες. Θα έρθει άραγε πάλι η εποχή που θα διαβάζουμε με κεράκια;;; Και έστω, ότι περνάμε από αυτήν  την σχολή , για να βγούμε τελικά άνεργοι του αύριο; Αδιέξοδα και πάλι αδιέξοδα.. Αυτό προσφέρατε ως κυβέρνηση κ. Παπανδρέου και κα. Διαμαντοπούλου.. Και θα ήθελα να σας ρωτήσω: Με ποιο νόμο και ποιο δικαίωμα καθορίζετε την πορεία της χώρας για τα επόμενα 5, 10, 20,30 ( ή και όσο άλλο πάει) χρόνια; Με ποιο δικαίωμα πετάτε τα όνειρα των νέων στο καλάθι των αχρήστων; Με ποιο δικαίωμα μας «σπρώχνετε» έμμεσα στο εξωτερικό; Με ποιο δικαίωμα μας στερείτε τις ελπίδες μας για ένα καλύτερο μέλλον; Με ποιο δικαίωμα; Ποιος σας το έδωσε; Δεν νομίζετε ότι αυτά που έχετε κάνει ξεπερνούν τις αρμοδιότητές σας για τα 4 χρόνια που κληθήκατε να κυβερνήσετε;  Το στοίχημα που πρέπει να κερδίσετε, είναι να κρατήσετε τη νεολαία στη χώρα. Αυτό είναι το στοίχημα.. Εγώ δεν θέλω να τα παρατήσω όλα και να φύγω στο εξωτερικό.. Θέλω να μείνω.. Να παλέψω.. Δώστε μας λόγους για να μείνουμε. Δώστε μας ευκαιρίες.. Ακόμα, πάντως, θέλω να πιστεύω (και πιστεύω) σε ένα καλύτερο μέλλον.. Σε ένα πιο λαμπρό μέλλον. Ένα βήμα έγινε από τους Αγανακτισμένους.. Αλλά έχω την αίσθηση ( ίσως και λανθασμένη) ότι δεν μπορούμε μόνοι μας να προχωρήσουμε. Χρειαζόμαστε και τη δική σας συνδρομή.. Τη δική σας συναίνεση.. Συναίνεση για το μέλλον, και όχι για τα «Μνημόσυνα» .. Συναίνεση για ένα καλύτερο μέλλον.

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.anagnwstes&id=7575

 

Από έναν, μάλλον αφελή, νέο, που σε πείσμα των καιρών, ακόμα ελπίζει...

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Πανελλαδικές: Oι καλύτεροι όλων στο Π.Φάληρο

Άρθρα μαθητών

Πανελλαδικές: Oι καλύτεροι όλων στο Π.Φάληρο

Η Κωνσταντίνα Κολοβού και ο Τάσος Κωνστάντης του 4ου Λυκείου Π.Φαλήρου, έγραψαν από τους μεγαλύτερους βαθμούς στα νότια προάστια, σε 'Εκθεση και Λογοτεχνία. Η Κωνσταντίνα έγραψε 18,8 (ο δεύτερος βαθμολογητής...

Παλιοί και νέοι μαθητές του φροντιστηρίου μιλούν στον ΣΚΑΙ για τα σχέδια τους.

Άρθρα μαθητών

Παλιοί και νέοι μαθητές του φροντιστηρίου μιλούν στον ΣΚΑΙ για τα σχέδια τους.

Παλιοί και νέοι μαθητές του Φροντιστηρίου Ιδέα κάνουν εκπομπή με τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο και μιλούν για τα σχέδια τους. Συζητούν στο στούντιο, η Αγγελίνα Ευαγγέλου, Βιολόγος,  ο Τάσος Κωνστάντης, απόφοιτος...

Υποψήφιε φοιτητή ακούς; Εδώ παλιός!Του Ανδρέα Γιαννακόπουλου

Άρθρα μαθητών

Υποψήφιε φοιτητή ακούς; Εδώ παλιός!Του Ανδρέα Γιαννακόπουλου

Αυτές τις μέρες βρίσκομαι για δεύτερη φορά στον στίβο των πανελληνίων. Όχι σαν αθλητής αυτή την φορά, αλλά σαν θεατής (ευτυχώς!!!) στον αγώνα της αδερφής μου. Σκέφτομαι μοιραία την δική...

Φυσική, Μαθηματικά και απλή λογική. Tου Νίκου Καζαντζή 4ο Λύκειο Π.Φ

Άρθρα μαθητών

Φυσική, Μαθηματικά  και  απλή   λογική. Tου  Νίκου Καζαντζή 4ο Λύκειο Π.Φ

      Αρκετές φορές μας έχει απασχολήσει η σύνδεση των Μαθηματικών και της Φυσικής με τη λογική. Πώς , όμως, μπορεί να δικαιολογηθεί αυτή η σχέση; Τα λογικά στοιχεία...

Ναι, θα έφευγα.

Άρθρα μαθητών

Ναι, θα έφευγα.

Είναι γαλάζιος ο ουρανός; Όχι επειδή υπάρχει κρίση. Όχι επειδή οι δουλειές είναι δύσκολες. Όχι επειδή με ζορίζει το δάνειο. Αλλά επειδή ζω σε μια χώρα που οι συμπατριώτες μου...

Η αναζήτηση της αξίας του διαλόγου

Άρθρα μαθητών

Η   αναζήτηση  της  αξίας  του  διαλόγου

  Της  Μαριάννας  Κατσουλάκη  , Α Λύκειο  Π.Φαλήρου   Διάλογος είναι μια επικοινωνιακή διαδικασία μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων, με την οποία διευρύνεται η αλήθεια ή το ψεύδος ενός επιχειρήματος...

Απλή τέχνη ή τρόπος ζωής;

Άρθρα μαθητών

Απλή τέχνη  ή  τρόπος  ζωής;

Της Άννας  Στάβαρη  , Α  Λυκείου  4ο  Λύκειο  Π. Φαλήρου Η μουσική είναι μια από τις ωραιότερες και διαχρονικότερες τέχνες του κόσμου που έχει απήχηση σε όλες τις...

Κάποτε θάρθουν να σου πούν...

Άρθρα μαθητών

Κάποτε θάρθουν να σου πούν...

Της Αργυρώς Ντόκα, φοιτήτριας Κοιν. Ανθρωπολογίας To  τραγούδι  του  Σιδηρόπουλου      http://www.youtube.com/watch?v=iwwLYJK8eDw&feature=related   Ποιός θα περίμενε ότι ένα τραγούδι της μεταπολεμικής εποχής στην Ελλάδα, ένα τραγούδι, που υποδηλώνει την απάθεια των υψηλόβαθμων, την...

Το πανεπιστήμιο που (δεν) ονειρεύτηκα

Άρθρα μαθητών

Το πανεπιστήμιο που (δεν) ονειρεύτηκα

Της Γεωργίας Μοσχόβου, 18 ετών Πανεπιστήμιο : Το όνειρο κάθε μαθητή της τρίτης Λυκείου και όχι μόνο. Στο σχολείο μαθαίνουμε πως είναι πολύ δύσκολο να περάσεις την πόρτα...

Με ποιό δικαίωμα κ. Διαμαντοπούλου; Του Νίκου Πουλικίδη, ετών 18

Άρθρα μαθητών

Με ποιό δικαίωμα κ. Διαμαντοπούλου; Του Νίκου Πουλικίδη, ετών 18

  Τα αποτελέσματα των Πανελληνίων αποδείχτηκαν αποκαρδιωτικά για μεγάλο μέρος των υποψηφίων. Παιδιά που κλαίγανε , παιδιά που είδαν τους κόπους μιας ολόκληρης και άκρως απαιτητικής χρονιάς να μην αποδίδουν...

Φαινομενικά ασήμαντα πράγματα...

Άρθρα μαθητών

Φαινομενικά ασήμαντα πράγματα...

Της Ανδριάνας Μουρελάτου, μαθήτριας 4ου Γενικού Λυκείου http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.anagnwstes&id=7542 1 εικόνα   Διανύοντας μια ζοφερή πραγματικότητα ποιος τολμά να κοιτάξει προς το φώς; Αδιαμφισβήτητα μπροστά στο κολοσσιαίο οικονομικό πρόβλημα της χώρας, το λιλιπούτειο αποτέλεσμα της...

Χαιρετίσματα λοιπόν στην εξουσία....

Άρθρα μαθητών

Χαιρετίσματα  λοιπόν στην  εξουσία....

    Της Κατερίνας  Χλιάρα,4ο  Λύκειο Π.Φαλήρου Έχει περάσει ο καιρός της μεταπολίτευσης, όταν οι φοιτητές της Νομικής και του Πολυτεχνείου κινητοποιήθηκαν εναντίον της δικτατορίας, το Νοέμβριο του...

Η Βία μέσα μου.

Άρθρα μαθητών

Η Βία μέσα μου.

Η Βία μέσα μου.wmv www.youtube.com Το video αυτό είναι μια συνεργασία του Ομίλου Καινοτόμων Δράσεων με την Ακαδημία Γυμναστικής και Χορού του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης. Μέσα από το video...

. 4 ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ,ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ .

Άρθρα μαθητών

. 4 ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ,ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ .

Νικολέτα Σκαρσουλή  4ο Λύκειο Π.Φ,, Κατερίνα Χλιάρα 4ο Λύκειο Π.Φ, Αντριάνα Μουρελάτου 4ο Λύκειο Π.Φ, Αντρέας Ζαμπούκας Φιλόλογος. Πολιτισμός και Πόλη. Της  Νικολέτας Σκαρσουλή Πόλη είναι κάθε πολιτικά οργανωμένη...

ΧΟΡΟΣ & ΕΦΗΒΕΙΑ

Άρθρα μαθητών

ΧΟΡΟΣ & ΕΦΗΒΕΙΑ

  Της Κατερίνας Χλιάρα 4ο Λύκειο Π.ΦαλήρουΌπως γνωρίζουμε, υπάρχουν έφηβοι που μαθαίνουν να χορεύουν διάφορους τύπους χορού σε ερασιτεχνικές σχολές κι έφηβοι που στρέφονται εναντίον του χορού και ό,τι αυτός συνεπάγεται....

Χειρωνακτική και πνευματική εργασία. στις μικροκαπιταλιστικες κοινωνίες.

Άρθρα μαθητών

Χειρωνακτική και πνευματική εργασία. στις μικροκαπιταλιστικες κοινωνίες.

      Σε κοινωνίες που η οικονομία βασίζεται στον μικροκαπιταλισμό αναπτυσεται μια σαφή τάση κατοχύρωσης των αστικών επαγγελμάτων.Αυτό συμβαίνει με ταυτόχρονη απαξίωση της χειρωνακτικής εργασίας όταν μάλιστα...

Η εμπορευματοποίηση της βλακείας.

Άρθρα μαθητών

Κυριολεκτικά κάτω από τα μάτια μας χτίζεται μεγαλόπρεπα μια βιομηχανία γέλιου. Αναφέρομαι στις εκπομπές σάτιρας της τηλεόρασης που σαν μανιτάρια ξεπετάγονται καθημερινά. Θέμος , Λαζόπουλος, Κανάκης είναι οι...

Είμαι 16 και μόλις τελείωσα

Άρθρα μαθητών

Είμαι 16 και μόλις τελείωσα

Πόσο νωρίς αρχίζει η σεξουαλική ζωή των νέων σήμερα; Πόσο απομυθοποιημένο είναι γι’ αυτούς το σεξ και πόσο «απελευθερωμένα» είναι αγόρια και κορίτσια; Μιλήσαμε με 200 από αυτά, ηλικίας 16...